informacje prasowe, wiadomościnewsy, teksty, ciekawostki
jak nadsyłać informacje?  archiwum informacji prasowych


Polecamy:

Sprzedawaj i kupuj zdjęcia Royalty Free
Opony - TANIO

informacje prasowe:

współpraca z agencjami Public Relations
informacje prasowe firm
informacje prasowe instytucji i uczelni

najczęściej czytane:


PROTEST PRZECIWKO (nudzie w) SZKOLE - niestandardowa akcja promocyjna firmy Corex Sp. z o.o.



data dodania: 26.09.2006

W jaki sposób zaprezentować kilka marek w jednej wspólnej akcji promocyjnej, zachowując ich tożsamość i cechy?

Jak takie multibrandowe podejście połączyć w efektywnej i efektownej kampanii, która nie kosztuje majątku, jest w stanie konkurować z działaniami rynkowych gigantów i wykorzystuje sprawnie PR, nowe media, marketing partyzancki, BTL i wszystko, co najlepsze z palety nowoczesnych narzędzi i technik marketingowych? W sierpniu ruszyła, przygotowywana od maja, niecodzienna akcja promocyjna firmy Corex pod hasłem: „Protest przeciwko (nudzie w) szkole.”

Od początku sierpnia w na terenie hipermarketów i sklepów tradycyjnych trwa akcja promocyjna firmy Corex Sp. z o.o. Celem tej komunikacji jest podkreślenie ciekawej i zróżnicowanej oferty szkolnej, przygotowanej przez firmę na sezon szkolny 2006/2007 w niekonwencjonalnej, bo kontestującej formie. Kampania „protestacyjna” firmy skierowana jest do szerokiej grupy klientów firmy, głównie zaś do młodzieży szkolnej.

„Produkty szkolne, podobnie jak sama szkoła, nie muszą być nudne i banalne – mówi Katarzyna Kurkiewicz Project Manager Corex Sp. z o.o. – Na fali protestów przetaczających się przez kraj, przygotowaliśmy naszą prowokacyjną akcję, by w żartobliwej i celowo kontrowersyjnej formie zaprotestować przeciwko szarym i nudnym przyborom szkolnym. Produkty dystrybuowane przez Corex charakteryzują się ergonomicznością, estetyką i innowacyjnością, są niezwykle kolorowe i funkcjonalne. Jesteśmy pewni, że każdego ucznia uchronią od nudy w szkole.”

W punktach sprzedaży w okresie od początku sierpnia do końca września 2006 roku pojawiły się specjalne nośniki promocyjne, komunikujące o niestandardowej akcji promocyjnej.

W strefach handlowych na terenie hipermarketów: Geant, Auchan, Carrefour, Leclerc, Real, Tesco i Makro Cash & Carry oraz w wybranych sklepach tradycyjnych w całej Polsce, przygotowano następujące materiały POS:
  • displaye z szyldami zawierającymi grafikę promocyjną

  • naklejki podłogowe - floortalkery

  • haki impulsowe

  • naklejki – vlepki

  • naklejki do umieszczania na produktach, informujące o szczególnych cechach danego produktu


Kampanię „protestacyjną” wspiera specjalna mikrowitryna www.protest.info.pl, opracowana przez Corex, na której znajdują się między innymi:
  • informacje na temat akcji

  • ankieta dotycząca „protestu”, za pośrednictwem której odwiedzający stronę mogą wyrazić swoją opinię na temat nudy w szkole

  • forum dla odwiedzających, dające możliwość wyrażenia opinii na temat szkolnej codzienności

  • informacje o produktach obecnych w portfolio firmy Corex

  • linki do stron producentów

  • strefa rozrywki (tapety, wygaszacze, gry)

  • linki do katalogu produktów szkolnych w języku polskim.


W ramach akcji od maja agencja TBWAPR prowadziła działania pod hasłem „protest” skierowane do prasy kobiecej, młodzieżowej, poradnikowej oraz do wysokonakładowych dzienników ogólnopolskich i regionalnych. Zadaniem agencji było zbudowanie medialnej komunikacji z grupą docelową oraz zainteresowanie przedstawicieli mediów niekonwencjonalną akcją. Do prasy został przesłany specjalny zestaw „protestacyjny”, zawierający szeroką gamę produktów dystrybuowanych przez Corex, wraz z materiałami informacyjnymi na temat projektu.

W przededniu inauguracji roku szkolnego do mediów elektronicznych (radio, telewizja), internetowych i prasy codziennej agencja wysłała materiał informujący o kontrowersyjnym proteście wpisując zagadnienie w nurt głębszej tematyki: ekonomicznej, społecznej i psychologicznej, związanej ze szkołą. Dziennikarze byli prowokowani do dyskusji na temat kontestacji szkoły i etyczności tego typu nawoływań w kontekście akcji komercyjnej.

„Konkurencyjność na polskim rynku artykułów szkolnych i biurowych jest bardzo duża – komentuje Jarosław Guc Dyrektor Marketingu Corex Sp. z o.o. – Średnim krajowym firmom, takim jak Corex, niezwykle trudno jest skutecznie rywalizować z silnymi, międzynarodowymi potentatami, dlatego też firma próbuje zwrócić uwagę na swoje produkty w niekonwencjonalny, a nawet kontrowersyjny sposób. Niesztampowy przekaz naszej akcji pod hasłem ‘protest przeciwko (nudzie w) szkole’, spotkał się już z dużym zainteresowaniem, zwłaszcza w punktach sprzedaży. W Niektórych sklepach właściciele zaskakiwani byli żądaniami usunięcia kontrowersyjnych materiałów, nawołujących do kontestacji szkoły. Uzyskaliśmy spodziewany odzew z rynku.”

Corex jest jednym z największych importerów i dystrybutorów produktów biurowo-szkolnych w Polsce. W portfolio firmy znajdują się marki: Stabilo, Inoxcrom, Avery Zweckform, Rapid, Maped, Stick`n, Nerchau, oraz Miquelrius.

* wg badania CBOS związanego z wydatkami na potrzeby szkolne w roku szkolnym 2005/2006, rodzice wydali średnio 755 zł, czyli o 4% więcej niż w roku ubiegłym, natomiast w przeliczeniu na jedno dziecko w wieku edukacyjnym wydatki te wyniosły średnio 483 zł. Na opłaty związane z rozpoczęciem roku szkolnego składają się przede wszystkim koszty podręczników (48% ogólnych wydatków) oraz ubrań (31%) i przyborów szkolnych (21%). Wydatki na podręczniki w przeliczeniu na jedno dziecko wyniosły 230 zł, na ubrania – 155 zł, a na przybory - 100 zł.

** Wartość rynku artykułów biurowo-szkolnych –– wynosi ok. 2,2–3 mld zł. (dane według przedstawicieli branży z 2005r.)


źródło:



COREX Sp. z o.o.
więcej artykułów, informacji
http://www.corex.pl




TBWA\PR
więcej artykułów, informacji
http://www.tbwa-pr.pl
tekst dostarczony przez:
public relations
http://pr.otwarty.pl


warto przeczytać:

Przymierz prawdziwe diamenty!
Unikatowa w światowej skali wirtualna przymierzalnia jest już dostępna. Na początek diamenty. Wersja Beta projektu proponuje przymiarkę kolczyków z prawdziwymi diamentami znanej firmy jubilerskiej Apart.

ostatnio dodane:

Czy na Fotolia można kupować szybciej?
Czy na eBay można kupować szybciej?
HUAWEI TE40 - Ekonomiczny terminal wideokonferencyjny
Jak dbać o drewno w domu - linia Tikkurila Nostalgia
Budowa osiedla Park Ostrobramska nagrodzona przez PIP
Makijaż na Sylwestra i karnawał!!
Zasłużeni dla Torunia
Rynek szuka programistów - analiza ofert pracy monsterpolska.pl – listopad 2013r.
Zmiana pracy – jak się do niej przygotować?
Przerwa świąteczna w pracy nie taka straszna
Luxan - Batalia surowców
Świet(l)ne rozwiązanie
Bardziej czysto, bezpiecznie i nowocześnie!
DOMOTEX 2014 z udziałem podłóg Chapel Parket
50 lat usług assistance na świecie
Czy wygląd może zadecydować o awansie?
Partnerstwo DONG Energy i Schneider Electric zapewni lepszy dostęp do energii odnawialnej
Podwyższony standard - baterie do umywalek nablatowych KLUDI
Measy A2W – gdy strumień płynie szybko
Jak Sylwester to w Toruniu!
Rekordowa sprzedaż mieszkań LC Corp w Warszawie
Żarska „Pediatria” w gwiezdnych kolorach od Śnieżki
Słowacka Orawa dla narciarzy ceniących spokój
WIELKA WYPRZEDAŻ W REDCOON.PL
Nowy Prezes redcoon Polska
więcej...