informacje prasowe, wiadomościnewsy, teksty, ciekawostki
jak nadsyłać informacje?  archiwum informacji prasowych


Polecamy:

Sprzedawaj i kupuj zdjęcia Royalty Free
Opony - TANIO

informacje prasowe:

współpraca z agencjami Public Relations
informacje prasowe firm
informacje prasowe instytucji i uczelni

najczęściej czytane:


50 lat usług assistance na świecie



data dodania: 30.12.2013

Branża assistance stale się rozwija, a firmy assistance zapewniają komfort i bezpieczeństwo coraz większej liczbie klientów. Rok 2013 to rok 50-lecia istnienia tej branży, a także powstania Grupy Europ Assistance – twórcy idei usług assistance.

Warto spojrzeć wstecz, jak usługi te powstały i jak rozwijały się przez ostatnie pięć dekad.
W latach 60-tych w Europie gwałtownie zwiększyła się liczba aut, co spowodowało, iż mieszkańcy Starego Kontynentu zaczęli coraz częściej podróżować. To właśnie wtedy Francuz Pierre Desnos zaobserwował trudności, z jakimi w nieprzewidzianych sytuacjach zmagają się jego podróżujący rodacy. Samo ubezpieczenie gwarantowało wypłatę odszkodowania, ale brakowało realnej pomocy, m.in. usunięcia usterki, kontaktu do serwisu, pomocy w nawigacji itp. Lata 60-te ubiegłego wieku to czasy bez telefonii komórkowej, bez Internetu, ze słabo rozwiniętą infrastrukturą. Zorganizowanie pomocy w tamtych czasach było ogromnym wyzwaniem a im częściej klienci podróżowali, tym większe było zapotrzebowanie na takie usługi. Wypełnieniem tej niszy stały się usługi assistance. I tak z inicjatywy Pierra Desnos, przy współudziale Grupy Generali, w 1963 roku w Paryżu powstała pierwsza firma oferująca usługi assistance – Europ Assistance. Początkowo usługi oferowane były jedynie podróżującym po kraju Francuzom, z czasem obejmowały coraz większą liczbę klientów podróżujących również za granice kraju.
Już w 1964 roku firma otworzyła swój pierwszy zagraniczny oddział – Europ Assistance Belgia. W 1977 roku, Europ Assistance mogła poszczycić się już 10 mln chronionych klientów, a także oddziałami w Belgii, Włoszech, Luksemburgu, Wielkiej Brytanii i Hiszpanii.
W latach 80-tych oferta Grupy została poszerzona o usługi doradcze i informacyjne związane z problemami dnia codziennego. W ten sposób rozpoczęła się ewolucja branży assistance, dzięki której usługa assistance przestała być powiązana jedynie z podróżą.
W latach 90-tych Grupa otworzyła kolejne oddziały a w 1996 roku powstała Europ Assistance Polska.

- Europ Assistance Polska to od lat jedna z najbardziej dynamicznych i innowacyjnych spółek Grupy, będąca również autorem wielu inicjatyw branżowych w Polsce, takich jak m.in. Ogólnopolskie Badanie Assistance, Forum Assistance, Zasady Dobrych Praktyk Assistance, Assistance Newsletter czy Assistance 2.0. W uznaniu tego oraz rosnącej roli Europy Środkowo Wschodniej, Grupa powierzyła nam zarządzanie również innymi spółkami i rynkami z tego regionu. Dbałość o najwyższą jakość usług, tworzenie wartości dodanej dla klienta i jego satysfakcja to dla nas najważniejsze wartości w relacjach z naszymi klientami - powiedział Ryszard Grzelak, Prezes Zarządu Europ Assistance Polska zarządzający również działalnością Grupy Europ Assistance w Europie Środkowo-Wschodniej.

Lata 2000 były dla Grupy Europ Assistance przełomowe. Pojawiła się nowa idea usług assistance - „Care Services”, co znacząco wpłynęło na kształt oferty firmy. Od tej pory usługi assistance chronią klientów w czterech głównych obszarach: Podróże, Zdrowie, Dom i Rodzina oraz Samochód. Co więcej, klienci korzystają z nich nie tylko w awaryjnych sytuacjach, ale także w codziennym życiu, dzięki takim świadczeniom jak infolinie, konsultacje ze specjalistami czy usługi concierge.
W 2010 roku Grupa Europ Assistance obejmowała ochroną już 300 mln klientów na całym świecie. Liczba ta z roku na rok rośnie. W jubileuszowym 2013 roku Grupa obsłużyła 62 mln spraw, zatrudniając 8000 pracowników w 44 oddziałach i obejmując swoimi usługami 208 krajów.
Krótką historię Grupy Europ Assistance można obejrzeć w jubileuszowym filmie pod adresem: http://youtu.be/TSD5qKN_K04


źródło:



Europ Assistance Polska Sp. z o.o.
więcej artykułów, informacji
http://www.europ-assistance.pl
tekst dostarczony przez:
public relations
http://pr.otwarty.pl



warto przeczytać:

Przymierz prawdziwe diamenty!
Unikatowa w światowej skali wirtualna przymierzalnia jest już dostępna. Na początek diamenty. Wersja Beta projektu proponuje przymiarkę kolczyków z prawdziwymi diamentami znanej firmy jubilerskiej Apart.

ostatnio dodane:

Czy na Fotolia można kupować szybciej?
Czy na eBay można kupować szybciej?
HUAWEI TE40 - Ekonomiczny terminal wideokonferencyjny
Jak dbać o drewno w domu - linia Tikkurila Nostalgia
Budowa osiedla Park Ostrobramska nagrodzona przez PIP
Makijaż na Sylwestra i karnawał!!
Zasłużeni dla Torunia
Rynek szuka programistów - analiza ofert pracy monsterpolska.pl – listopad 2013r.
Zmiana pracy – jak się do niej przygotować?
Przerwa świąteczna w pracy nie taka straszna
Luxan - Batalia surowców
Świet(l)ne rozwiązanie
Bardziej czysto, bezpiecznie i nowocześnie!
DOMOTEX 2014 z udziałem podłóg Chapel Parket
50 lat usług assistance na świecie
Czy wygląd może zadecydować o awansie?
Partnerstwo DONG Energy i Schneider Electric zapewni lepszy dostęp do energii odnawialnej
Podwyższony standard - baterie do umywalek nablatowych KLUDI
Measy A2W – gdy strumień płynie szybko
Jak Sylwester to w Toruniu!
Rekordowa sprzedaż mieszkań LC Corp w Warszawie
Żarska „Pediatria” w gwiezdnych kolorach od Śnieżki
Słowacka Orawa dla narciarzy ceniących spokój
WIELKA WYPRZEDAŻ W REDCOON.PL
Nowy Prezes redcoon Polska
więcej...