informacje prasowe, wiadomościnewsy, teksty, ciekawostki
jak nadsyłać informacje?  archiwum informacji prasowych


Polecamy:

Sprzedawaj i kupuj zdjęcia Royalty Free
Opony - TANIO

informacje prasowe:

współpraca z agencjami Public Relations
informacje prasowe firm
informacje prasowe instytucji i uczelni

najczęściej czytane:


Co ma piernik do wiatraka? - czyli praktyka a koła naukowe



data dodania: 07.03.2006

Problem bezrobocia wśród absolwentów, mimo wielu społecznych dyskusji, kolejnych stron publikacji i programów pobudzania przedsiębiorczości inicjowanych przez państwo lub organizacje pozarządowe, pozostaje nierozwiązany.

Jakkolwiek by nie były sformułowane pytania kolejnych ankiet uzupełnianych przez pracodawców, brak doświadczenia, którym rzekomo winien się legitymować młody człowiek, wysuwa się na plan pierwszy.

Obowiązkowe praktyki, niezbędne do ukończenia studiów, nie wystarczają przedsiębiorcom by w pełni zaufać młodym ludziom. Przyznam, że nie sposób odmówić im racji. Jakżeby miesięczna praktyka, odbyta często „miło i przyjemnie", miała przełożyć się na praktyczne umiejętności, którymi musi legitymować się nowy pracownik? Przypominam, że na większości kierunków młodzi ludzie odbywają jedne miesięczne praktyki podczas pięcioletniego okresu studiów. Koszt przeszkolenia pracownika i okres jego „aklimatyzacji" na nowym stanowisku w dobie powszechnej redukcji wszelkich kosztów jest zaporą nie do przeskoczenia. Wielokrotnie nawet najlepsze wyniki osiągnięte na studiach, nie poparte zawodowym doświadczeniem, nie gwarantują młodzieży zatrudnienia.

Należy więc zadać pytanie: jak zdobyć wspomniane doświadczenie? Charakter i organizacja studiów nie pozwala często młodzieży na podjęcie pracy nawet na ostatnich latach studiów. Wydawałoby się, że w przypadku studentów zaocznych sytuacja przedstawia się lepiej, jednak skrajną naiwnością byłoby sądzić, że zatrudnienie takiego studenta jest oczywistością.

Doskonałym sposobem na zdobycie niezbędnego doświadczania jest podjęcie aktywności w kołach naukowych, umożliwiających poszerzanie zainteresowań w wielu dziedzinach. Jednym z nich jest Koło Naukowe Public Relations „imPRess PR" powstałe na początku 2005 roku. Mimo że okres półroczny wydawać się może krótkim, „imPRess PR" może go śmiało uznać za udany i dobrze wykorzystany.

Członkom koła udało się przeprowadzić cykl szkoleń zatytułowanych Twój los w Twoich rękach , mających pomóc studentom w efektywnym poruszaniu się po rynku pracy oraz udzielających praktycznych porad. Z tego też powodu szkolenia dotyczyły m.in. kreatywności, radzenia sobie ze stresem, a także tworzenia dokumentów aplikacyjnych. Koło zorganizowało także konferencję Reklama vs PR czyli kup Pan cegłę po polsku. Obecność wielu znamienitych gości z branży PR i reklamy, takich jak m.in. Rafała Czechowskiego, dr. Marka Mazura czy Waldemara Bojaruna, stworzyła warunki do podjęcia ciekawej dyskusji i wyciągnięcia końcowych wniosków. Powyższe przedsięwzięcia cieszyły się znacznym zainteresowaniem studentów oraz młodzieży i przekonały organizatorów, iż warto kontynuować organizację tego typu imprez.

Do listy sukcesów koła można także dopisać stworzenie przez Łukasza Kocimskiego strony internetowej Rady Samorządy Studenckiego WNS UŚ, stanowiącej namiastkę strony wydziałowej, która dotąd nie powstała.

Mamy nadzieję, że w tym roku akademickim uda nam się wcielić w życie kilka kolejnych ciekawych pomysłów, które już kiełkują w głowach naszych członków. Wszystkich tych, którzy chcieliby włączyć się w działalność koła, zapraszamy do współpracy.

Nasz adres to :
Studenckie Koło Naukowe Public Relations "imPRess"
Uniwersytet Śląski
Wydział Nauk Społecznych
ul. Bankowa 11
40-007 Katowice

Internet: http://www.impress.us.edu.pl
e-mail: impress@us.edu.pl


Szczegóły dotyczące terminu następnego spotkania członków koła będą wywieszona na tablicach informacyjnych na terenie Wydziału Nauk Społecznych Uniwersytetu Śląskiego.

Krzysztof Adamski
Dominik Osysek


źródło:



ImPRess PR - Studenckie Koło Naukowe Public Relations
więcej artykułów, informacji
http://www.impress.us.edu.pl
tekst dostarczony przez:
public relations
http://pr.otwarty.pl


warto przeczytać:

Przymierz prawdziwe diamenty!
Unikatowa w światowej skali wirtualna przymierzalnia jest już dostępna. Na początek diamenty. Wersja Beta projektu proponuje przymiarkę kolczyków z prawdziwymi diamentami znanej firmy jubilerskiej Apart.

ostatnio dodane:

Czy na Fotolia można kupować szybciej?
Czy na eBay można kupować szybciej?
HUAWEI TE40 - Ekonomiczny terminal wideokonferencyjny
Jak dbać o drewno w domu - linia Tikkurila Nostalgia
Budowa osiedla Park Ostrobramska nagrodzona przez PIP
Makijaż na Sylwestra i karnawał!!
Zasłużeni dla Torunia
Rynek szuka programistów - analiza ofert pracy monsterpolska.pl – listopad 2013r.
Zmiana pracy – jak się do niej przygotować?
Przerwa świąteczna w pracy nie taka straszna
Luxan - Batalia surowców
Świet(l)ne rozwiązanie
Bardziej czysto, bezpiecznie i nowocześnie!
DOMOTEX 2014 z udziałem podłóg Chapel Parket
50 lat usług assistance na świecie
Czy wygląd może zadecydować o awansie?
Partnerstwo DONG Energy i Schneider Electric zapewni lepszy dostęp do energii odnawialnej
Podwyższony standard - baterie do umywalek nablatowych KLUDI
Measy A2W – gdy strumień płynie szybko
Jak Sylwester to w Toruniu!
Rekordowa sprzedaż mieszkań LC Corp w Warszawie
Żarska „Pediatria” w gwiezdnych kolorach od Śnieżki
Słowacka Orawa dla narciarzy ceniących spokój
WIELKA WYPRZEDAŻ W REDCOON.PL
Nowy Prezes redcoon Polska
więcej...